Candy & Steel
 Instagram

Köpinformation och Villkor

Köpinformation och leveransvillkor
Vi har ett tydligt mål där du som kund står i fokus. Vi kämpar alltid för att hålla högsta service, bästa produktkvalité och snabba leveranser. Skulle något mot all förmodan inte fungera på ett tillfredställande sätt har vi lösningar på det, vissa är förenade med lag och vissa är sunt förnuft jämte service.
Genom att godkänna dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas per automatik en bekräftelse via e-post med all information om beställningen. Vi reserverar oss från leverans i de fall då lagersaldot varit felaktigt vid tidpunkten för kundens beställning. Kan vi inte leverera enligt bekräftelse kommer vi kontakta kund via e-post eller telefon angående detta.

Nedan följer de villkor vi jobbar efter. Har du några frågor eller andra synpunkter, tveka inte att Ringa eller maila oss!

Företaget som tillhandahåller sajten www.candysteel.se är:
Rawstone Design AB
Org.nr: 556905-3308
Box 217
435 44 Mölnlycke
0733 – 57 47 06

Mail: info@candysteel.se
Med benämningarna ”Candy & Steel, vi, våra, vårt och oss” nedan avses Rawstone Design AB.

Personuppgifter
Då du skickar en ansökan till oss registrerar vi dina personuppgifter i vårt system. I enligt med gällande lagar måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du skickar din order. Du har rätt att få information och begära rättelser av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade.

Betalningssätt
Vi erbjuder för närvarande något av följande betalningsalternativ. Vid frågor, Ring eller maila oss!

Swishbetalning
Swish-nummer: 123 122 56 48  I kassan och efter genomförd order väljer du Swishbetalning.  När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och anger ditt totala köpbelopp. Som meddelande skriver du ditt Order ID som skapats för din order. Köpet signeras med Mobilt Bank ID. Så fort din betalning är genomförd får vi en bekräftelse och skickar iväg dina varor snarast/i enlighet med leveransvillkor.

Betalning mot ordersedel
Efter du genomfört din beställning sätter systemet upp en automatisk ordersedel. Det totala beloppet att betala framgår av ordersedeln. Betalning görs till vårt Bank Giro nr: 107-2941 vilket även står angivet på ordersedeln.
Det är viktigt att ange ordernumret som betalningsreferens för att vi på ett snabbt sätt ska kunna se att er order har betalts. Efter att vi noterat betalningen skickas varorna snarast/ i enlighet med leveransvillkor.

Direktbetalning till vårt bankkonto.
För att en direktbetalning/överföring skall kunna göras till oss skall överenskommelse först ske.

Betalning vid avhämtning lager
Betalning sker vid avhämtning på vårt lager. Betalning kan ske kontant, med betalkort eller kontantbetalning. Vid beställning av varor vilka önskas hämtas vid ett senare tillfälle tar vi ut en handpenning för att säkra just er leverans.

Kortbetalning
Vi har för närvarande inga alternativ till kortbetalningar.

Del/avbetalning
Vi har för närvarande inga alternativ till del eller avbetalningar.

Vid frågor, Ring eller maila oss!

Fraktkostnad
På alla priser tillkommer fraktkostnad ifall varorna inte hämtas på vårt lager i Mölnlycke. Fraktkostnader 59 kr – 499 kr (se nedan). Fraktkostnaden är en enhetssumma för en och samma order men varierar beroende på vilken vara/varor som beställts. Fraktkostnaden är alltid efter den högsta fraktnivå som uppnåtts. En del av våra varor skickas inte till kund genom transportbolag utan kan endast hämtas från vårt lager ifall inget annat avtalats. Dessa varor är angivna i webbshopen.

Lägsta ordernivå
Vi kan tyvärr inte expiera en sammanställd order understigande ett värde om 250 kr exklusive frakt.

Leveranstid
Våra lagerförda varor som vi visar i vår webbutik skickas normalt samma eller nästföljande arbetsdag efter att beställningen kommit till oss. Detta innebär att du under normala fall har dina varor inom 2-5 arbetsdagar från din beställning beroende på vart i landet du bor. Varor vilka beställs i vår webbutik och önskas hämtas ut i vår fysiska butik eller från lagret är färdiga att leverera/avhämtas efter överenskommelse vilket i princip kan vara omgående efter orderbekräftelse.

Fraktkostnad 59 kr
För en samlad varufrakt upp till 20 kg samt en leveransvolym ej överstigande 0,3 m3 betalar du endast 59 kr. Leverans sker då till ert närmsta utlämningsställe genom DHL Service point. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Sms:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.
Ert totala fraktpris står alltid angivet vid din kundvagn och före ert köp.
Vid frågor, Ring eller maila oss!

Fraktkostnad 199 kr – 499 kr för DHL hemleverans, DHL Home Delivery
För större leveransvolymer vid en och samma order betalar du endast från 199 kr till 499kr. Leverans sker då till ert hem genom DHL Home Delivery eller med annan passande tjänst. Vår transportpartner kontaktar er för att komma överens om leveranstid.
Ert totala fraktpris står alltid angivet vid din kundvagn och före ert köp.
Vid frågor, Ring eller maila oss!

Hämtning från vårt lager i Mölnlycke
Då ni väljer att hämta era varor från vårt lager i Mölnlycke tillkommer inga kostnader för exempelvis framplockning eller liknande s.k. expeditionskostnader. Vid önskan om extra emballage kan kostnad komma att tilläggas.

Fraktkostnad Returer
Det är du som betalar fraktkostnad vid retur av ångrad vara. Vi står för fraktkostnaden vid korrekta reklamationer. Se under nedan villkor för ”Ångerrätt och Reklamation”.

En order en frakt. Du betalar bara en fraktavgift oavsett om din order delas upp i flera olika försändelser men det högsta angivna fraktpriset gäller. Detta gäller endast vid samma ordertillfälle och ordernummer. Ditt fraktpris framgår i er order och före/vid betalning.
För kundspecifika specialvaror och tillvalstjänster avtalas leveranskostnaden och leveranstiden fall till fall.

• Vi kan genom vår speditör erbjuda flera olika tilläggstjänster vilka beställs och debiteras efter avtal.
• Expeditionskostnad. Vi debiterar inga extra kostnader/expeditionskostnader då ni handlar i enlighet med angivna leveransvillkor.


Leveransinformation för större produkter, DHL Home Delivery
Du får din beställning skickad till din folkbokförda adress. DHL aviseras i god tid innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen avtalas mellan er och transportören och sker normalt på vardagar mellan kl. 07.00 och 17.00. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om ca 3-5 timmar (exempelvis kl. 07.00–10.00).
Notera att det är din skyldighet som kund att bereda fri väg för chauffören fram till din tomtgräns/port. Lastbilen ska kunna köras hela vägen fram till tomtgräns/port. Chauffören lämnar godset utanför fordonet. Leveransen bärs endast in i hus eller lägenhet mot tillvalstjänst. Standardleveransen kan kräva att du som kund måste vara behjälplig vid bärandet av godset.

Beroende på vart du bor är inte alla nedan tillval tillämpliga. Alla nedan tillval kan endast göras separat,  Vid frågor, Ring eller maila oss!

Tillvalstjänst, Inbärning.
Viktigt att du som kund skyddar dina golv och bereder fri väg intill anvisat rum. Observera även att de anställda på våra transportfirmor av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.
Tillvalstjänsten bortforsling innebär att transportfirman i samband med leveransen av din beställning tar med sig en likvärdig produkt som lämnas för miljöåtervinning. Vid bortforsling av en vara ska denna vara nedmonterad, d.v.s. eventuell soffa och soffben ska vara isärtagen/borttagna från soffan och kunna hanteras som separata kollin.
Övriga tillval: Dubbelbemanning. Montering/Installation. Leverans kvällstid. Pris mot förfrågan.

Leveransvillkor
För att kunna registrera ett användarkonto hos oss, ansöka om kredit eller för att kunna köpa varor genom vår sajt måste du vara 18 år och tillsammans med ett svenskt personnummer. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom köp av varor ur vårt sortiment, ansökan om kredit, registrering av användarkonto hos oss, användande av några av våra tjänster på vår sajt godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

En direkt avbeställning av varor efter beställning är gjord kan endast ske via telefon. Efter påbörjad hantering av ordern samt vid påbörjad transport förbehåller Rawstone Design AB sig rätt till del eller hel debitering av ordern.

Vid upptäckt av bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana polisanmäler vi omedelbart. Vi förbehåller oss även rätten att kunna neka en kund möjligheten till köp av varor ifall tankar om bedrägeri eller likande uppstår.

Försäljning sker i Svenska kronor inkluderat gällande momssats för varan.

Vi levererar endast varor inom Sverige. För leveranser utanför Sveriges gränser skall detta först avtalas mellan parterna. Tillkommande avgifter för exempelvis expeditionsavgifter, tull och frakt kan tillkomma.

Ägarrättsförbehåll. På samtliga köp och beställningar av varor från Rawstone Design AB förbehåller sig vi oss rätten till ägarrättsförbehåll vilket innebär att Rawstone Design AB såsom säljare äger varorna tills det att full betalning för desamma genomförts.

Vid frågor, Ring eller maila oss!

Ångerrätt
Enligt distanshandelslagen har du ångerrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan samt på varor, (exklusive fraktkostnader), med ett värde överstigande 400 kr, förutsatt att du inte använt/begagnat varan samt att den returneras i ett prima och oskadat skick. Vid ett ångrat köp betalar du själv för returfrakten. Bemärk att Returfrakten kan komma att vara högre än grundfrakten då vi vid vissa varor och värden subventionerar grundfrakten. Vi återbetalar heller inte fraktkostnaden vilken du betalade för vid köpet av varan. Varor som tillverkats eller beställts med kundanpassade mått kan ej returneras utan särskild i förtid överenskommelse. Ångerrätten gäller inte på livsmedel. Se vidare instruktioner under ”Allmänt vid alla typer av Returfrakter”

Reklamation
Finns det en synlig transportskada och/eller paket/varor som saknas redan vid leverans MÅSTE detta anmälas direkt till personalen vid utlämningsstället eller till chauffören vid mottagandet och upptäckt.

Upptäcker du fel på varan efter uppackning ber vi dig fotografera skadan samt kontakta oss omgående för att få igång reklamationen. Reklamationsrätten gäller enligt svensk lag. Reklamationsrätten gäller endast vid fel och brister på varan och inte för prisreduktioner eller liknande svängningar på marknaden, se då istället vår garanti, Rätt Vara & Rätt Pris.
Vid en korrekt reklamation betalar vi för returfrakten samt för den uppkommande frakten ifall varan/ny vara skall skickas åter till kund. En reklamation betyder inte per automatik att ny vara ska utgå eller att köpet kan hävas. Ifall reklamationen leder till att köpet hävs ersätter vi hela varans pris inklusive fraktkostnader. Eventuella återbetalningar sker på samma sätt som ursprungsbetalningen skett. En reklamation skall anmälas oss inom skälig tid från upptäckten genom telefonsamtal eller mail, se flik kontakt.
Se vidare instruktioner under ”Allmänt vid alla typer av Returfrakter”

Allmänt vid alla typer av Returfrakt.
Kontakta oss så skickar vi en returfraktsedel och hjälper dig. Skicka aldrig tillbaka varor utan att först ha kontaktat oss och fått ett svar. Sätt på returfraktsedeln och lämna in paketet till ditt leveransombud. Packa produkten så den inte skadas vid returtransporten. Packa alltid originalkartongen i en skyddande ytterkartong, gärna i den skyddspackning varan levererades i. Alla tillhörande delar och skrivelser för varan skall finnas med i returen. Detta innefattar bland annat att alla tillbehör medföljer i returen, originalförpackning och bruksanvisning. Originalförpackningar skall vara i sina ursprungliga skick, man får exempelvis inte tejpa direkt på en originalkartong. Vi ersätter inte transportskador som uppstått på grund av bristande emballering vid retur. Kunden har ansvar för försändelsen tills dess att den når oss.
Alla returfrakter ska gå till vårt lager med adress: Rawstone Design AB, Åvägen 3 i, 435 44 Mölnlycke

För outlösta paket debiterar vi 450 kr för att täcka våra frakt- och administrationskostnader.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid frågor, Ring eller maila oss!

×
×
×
×
×
×
×